Działania utrwalające bezpieczne zachowania
W trakcie realizacji działań zmierzających do zapewnienia uczniom poczucia bezpieczeństwa nauczyciele przeciwdziałali i redukowali przejawy agresji wśród uczniów, uczyli alternatywnych sposobów rozwiązywania konfliktów, kształtowali umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami, przyczyniali się do podnoszenia kultury słowa.
W czasie lekcji zdalnych położono szczególny nacisk na propagowanie świadomego i bezpiecznego korzystania z komputera i Internetu. Prowadzono edukację uczniów poprzez następujące działania:
- omówienie zagadnień organizacyjno-technicznych związanych ze zdalnym nauczaniem na platformie TEAMS, omówienie właściwych postaw i zachowań w nauczaniu zdalnym;
- apel dotyczący zasad bezpieczeństwa obowiązujących w SP84 – spotkanie online z Dyrekcją szkoły;
- „Umiem przepraszać, umiem wybaczać”, „Nauka zdrowej rywalizacji”, „Razem miło spędzamy czas”, „Zgoda buduje, niezgoda rujnuje”, „Co można, a czego nie można robić w szkole” - zajęcia wychowawcze;
- „Mowa nienawiści” - lekcje wychowawcze na temat tolerancji;
- „Włącz myślenie – dzieci w sieci” – bezpieczeństwo w Internecie;
- „CyberBezpieczni” – warsztaty online;
- „Przystań w sieci” – projekt dotyczący zagrożeń cyberprzestrzeni;
- „Odpowiedzialność karna nieletnich” – warsztaty online ze Strażą Miejską.