100 lat istnienia

W  tym roku szkolnym obchodziliśmy okrągły Jubileusz – 100 lat istnienia naszej placówki. Była to niezwykle ważna uroczystość, nie tylko dla nas, ale dla wszystkich mieszkańców Zacisza, związanych ze szkolnym środowiskiem.  Okazało się, że jesteśmy nie tylko jedną z najstarszych szkół  po prawej stronie Wisły, ale jednocześnie  szkołą bogatą w tradycje i otwartą na nowoczesność.  Jubileusz pozwolił Nam na poznanie naszej dzielnicy, a przy okazji naszego miasta. Scenariusz obchodów opracowano w taki sposób, aby każdy czuł się warszawianinem. Krótka prezentacja związana z dziejami szkoły pokazała nas w Elsnerowie, a także na Zaciszu. Mogliśmy zobaczyć,  jak osiemdziesiąta czwarta  wrastała przez 100 lat w historię Warszawy, a także Targówka jako  naszej  dzielnicy. Piosenki, które dodawały wyrazu artystycznego uroczystości ,jednocześnie nawiązywały do przeszłości stolicy. Wszak ,,Polonez warszawski ”to utwór, w który została wpisana historia związana z rozwojem naszego miasta. Na Jubileuszu  nie zabrakło władz dzielnicy, a także nauczycieli –emerytów oraz znanych absolwentów. Uroczystość wymagała ogromnego zaangażowania wszystkich: nauczycieli, uczniów i rodziców. Pokazała nasze tradycje, a także teraźniejszość i przyszłość. Przecież szkoła jest i będzie nadal przez kolejne lata przy znanej w Warszawie ulicy Radzymińskiej 227.  A dla nas Jubileusz był o tyle ważny, że mogliśmy pokazać naszą placówkę na przestrzeni 100 lat i zobaczyć jaką ogromną zmianę przeszła. Do dzisiejszego dnia na korytarzach wiszą zdjęcia przedstawiające szkołę   dawniej i dziś   oraz prezentujące nasze  sukcesy i osiągnięcia, na które pracowaliśmy my i nasi poprzednicy. Niezwykłe wrażenia zostały po części artystycznej. Na scenie prezentował się zespół taneczny, zespół instrumentalny, zespół artystyczny ZNAK oraz chór, który powstał właściwie z okazji Jubileuszu, a jego skład tworzyli uczniowie, absolwenci , rodzice i nauczyciele, jednym słowem wszyscy związani z osiemdziesiątą czwartą  bez względu na wiek, stanowisko czy wykształcenie. Po uroczystości zostały cudowne wspomnienia, a my przystąpiliśmy do codziennej pracy. W bieżącym roku szkolnym podjęliśmy wiele działań: kontynuowaliśmy realizację projektów edukacyjnych: ,,Kulturalna Warszawa inspiracją dla dzieci’’ , ,, Dotknij przeszłości Warszawy… śladami legend Artura Oppmana i nie tylko” oraz  programu ,,Wars i Sawa”, pracowaliśmy nad projektami:,, Bezpieczny Puchatek”, ,, Przyjaciele Zuppiego”,  ,,Cała Polska czyta dzieciom”,  ,,Wiesz, co jesz”, ,, Szkoła z klasą 2.0”. Realizowaliśmy program: ,,Global Scholaris” oraz dwa projekty językowe:,, Międzynarodowy Projekt Wymiany Ozdób Choinkowych” i  ,,Let’s talk about”. Dwie klasy 5b i 5d  zaczęły realizować nowy projekt edukacyjny:,, Szlakiem siedzib władz państwowych w dawnej i dzisiejszej Warszawie, czyli przeszłość i teraźniejszość”, którego zakończenie jest przewidziane na przyszły rok szkolny. Wszystkie podejmowane zadania miały na celu podniesienie jakości pracy naszej szkoły, wzbogacenie oferty edukacyjnej, a co najważniejsze rozwijały zdolności uczniów, którzy bardzo chętnie włączali się we wszystkie podejmowane zadania. Mogliśmy też poszczycić się wieloma sukcesami naszych wychowanków i to na różnych szczeblach od gminnych do ogólnopolskich. Powoli zaczęliśmy wdrażać pracę z e- dziennikiem oraz modernizować naszą szkołę tak, aby stawała się placówką nowoczesną, bezpieczną i przyjazną każdemu. Sale lekcyjne zostały  wyposażone, w tablice multimedialne, nowe meble oraz w brakujące, nowe, niezwykle potrzebne   pomoce naukowe. Aby rozwiązać problem związany z trudnościami lokalowymi wynajęto i przystosowano do potrzeb klas młodszych sale mieszczące się przy kościele Świętej Rodziny – ulica Rozwadowska 9. W ten sposób mogliśmy komfortowo rozłożyć pracę  na dwie zmiany w naszym szkolnym budynku. Cały miniony rok pokazał, że potrafimy pracować zgodnie z nowymi oczekiwaniami, zgodnie z nowoczesnymi trendami,  tak bardzo widocznymi w dzisiejszej polskiej edukacji, która powoli małymi kroczkami wkracza do Europy.  Otwarci na nowoczesność pokazaliśmy, że dla nas  w tym wszystkim, co wokół się dzieje , najważniejszy jest uczeń, który od nas nauczycieli oczekuje wiedzy, wsparcia, pomocy, ciepła i poczucia bezpieczeństwa.