Nauczyciele terapii pedagogicznej

„Powiedz dziecku, że jest dobre, że umie, że potrafi.”
J.Korczak

TERAPIA PEDAGOGICZNA to specjalistyczne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, prowadzone różnorodnymi metodami i technikami, które mają na celu usprawnianie zaburzonych funkcji i wyrównywanie deficytów rozwojowych. Pomoc specjalistyczna organizowana jest w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 09 sierpnia 2017r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach oraz placówkach.

Celem naszej pracy jest:
- przeprowadzenie wstępnej diagnozy pedagogicznej, w celu rozpoznawania występujących u uczniów zaburzeń i indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz edukacyjnych, ryzyka dysleksji rozwojowej, dysleksji, dysgrafii, dysortografii,
-sukcesywne korygowanie oraz eliminowanie zaburzeń i deficytów rozwojowych,
-doskonalenie pracy prawidłowo funkcjonujących analizatorów,
-kształtowanie u uczniów nawyków myślenia ortograficznego,
-kształtowanie samokontroli podczas pisania,
-motywowanie do podejmowania aktywności podczas lekcji,
-budowanie w uczniach wiary we własne możliwości, radzenia sobie w sytuacjach zadaniowych,
-współpraca z rodzicami, w formie spotkań podczas zebrań i dni otwartych, konsultacji i porad, warsztatów, prezentacji pomocy dydaktycznych i przydatnej literatury,
-współpraca z nauczycielami, osobami, które jako pierwsze dostrzegają w jakim zakresie dziecko potrzebuje pomocy i wsparcia,
-współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym oraz logopedą ,
-współpraca z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi oraz poradniami specjalistycznymi, w zakresie realizacji zaleceń PPP, konstruowania programów terapeutycznych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb dziecka.

 

 

REGULAMIN ZAJĘĆ TERAPII PEDAGOGICZNEJ

 

„TERAPIA PEDAGOGICZNA – NAJWAŻNIEJSZE ZAGADNIENIA”


 

NAUKA NIE MUSI BYĆ TRUDNA I NUDNA!

 

JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY ZAPAMIĘTAĆ

MAPA MYŚLI

OBRAZKOWY SŁOWNIK ORTOGRAFICZNY

DZIECKO Z TRUDNOŚCIAMI W NABYWANIU UMIEJĘTNOŚCI SZKOLNYCH  NA  POCZĄTKU DROGI EDUKACYJNEJ

MOTORYKA MAŁA - kreatywne propozycje ćwiczeń

TWÓRCZE OPOWIADANIA

 

Opracowanie
nauczyciel terapii pedagogicznej
Maria Bartold