Kolejny z październikowych tygodni poświęcony został odchodom Dnia Edukacji Narodowej. Uczniowie zapoznani zostali z funkcją centralnego organu władzy oświatowej w Polsce, które pełni Komisja Edukacji Narodowej. Odczytano fragment konwencji o prawach dziecka – Prawo do Edukacji. Przeprowadzono rozmowę z dziećmi na temat pracy nauczyciela, pracowników szkoły, ulubionego nauczyciela. Wykonano pracę plastyczna pt.,,Nauczyciel w oczach dziecka’’.
21-25 X 2024r. tydzień wkroczył z hasłem ,,Hałasowi powiedz stop, będziesz zdrowy cały rok’’. Odbyły się zajęcia dydaktyczne ukazujące problem hałasu we współczesnym świecie. Ćwiczenia słuchowe, zapoznanie z różnymi źródłami hałasu oraz jego skutkami dla naszego zdrowia. Wspólnie poszukiwaliśmy sposobów na eliminowanie i minimalizowanie hałasu. Uczniowie wykonali prace plastyczna pt.,,Hałasowi mówię stop’’, grali w ,,Króla ciszy’’.
Ponadto przeprowadzono pogadankę, burze mózgu odnośnie jesieni, jej darów, zwierząt leśnych. Zrealizowano cykl zajęć przyrodniczych ,,Z przyrodą za pan brat’’ nawiązujących do jesieni ,,Dlaczego liście zmieniają kolor’’ oraz ,,Grzybobranie’’. Dzieci tworzyły prace techniczno-plastyczne z akcentem danej pory roku pt.; ,,Polska, złota jesień’’, ,, Drzewa jesienne’’, ,,Dary jesieni’’, ,,Zwierzęta leśne’’.
Odbył się projekt Fundacji Uniwersytet Dzieci pt.,,Planeta zdrowia. Dlaczego nasze kości są twarde?’’ na zajęciach zostały omówione tematy ,,Dlaczego śmiech to zdrowie?’’, gdzie uczniowie dowiedzieli się, jak powstaje śmiech, co to są endorfiny, poznały pozytywny wpływ śmiechu na zdrowie. Drugi temat zajęć ,,Dlaczego lubimy słodycze?’’ zapoznał dzieci z piramidą zdrowego żywienia oraz miał na celu świadome kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych. W ramach projektu ,,Dwujęzyczność dzieci w każdej podstawówce na Targówku’’ odbyły się cykliczne zajęcia ,,Bilingual Future’’. Przeprowadzone zostały zajęcia z innowacji ,,Szycie dobry start w udane życie’’ oraz przygotowanie sałatki jarzynowej w ramach innowacji świetlicowej ,,Kuchenne rewolucje gotowanie’’.