"Dobre maniery, czyli savoir-vivre dla dzieci i nie tylko"
Podczas zajęć świetlicowych z dziećmi duży nacisk kładziemy na wpajanie im zasad savoir-vivre. Troska o dobre maniery naszych wychowanków jest jednym z naszych priorytetów. Z tych względów jedno z haseł tygodnia brzmiało" Z kulturą za pan brat- magiczne słowa."
Jednocześnie we wrześniu i październiku przeprowadziliśmy cykl zajęć na temat kultury osobistej. Składały się na to zajęcia teoretyczne polegające na omówieniu z dziećmi zasad właściwego zachowania w stosunkach międzyludzkich, w miejscach publicznych ,na łonie natury, przy stole. Korzystaliśmy też z kilku publikacji: G. Herbst "Dobre maniery, czyli savoir-vivre dla dzieci i nie tylko", J. Waczków "Dobre obyczaje" i G. Kasdepke "Bon czy ton savoir-vivre dla dzieci".
Organizowane były też zajęcia praktyczne jak: scenki dramatyczne np. przedstawianie się, podawanie ręki, zajmowanie miejsca w kinie i teatrze oraz ćwiczenia praktyczne jak :ustawianie zastawy stołowej, właściwe posługiwanie się sztućcami i serwetkami. Dzieci chętnie i aktywnie uczestniczyły w tych zajęciach i dzieliły się własnymi doświadczeniami.
Dnia 24.10.16 r. zorganizowaliśmy w świetlicy konkurs pod hasłem "Dobre maniery, czyli savoir-vivre dla dzieci i nie tylko". W jury zasiadały wychowawczynie świetlicy a publiczność stanowili uczniowie.
Uczestnicy konkursu mieli za zadanie odpowiedzieć prawidłowo na wylosowane pytanie lub wykonać właściwie zadanie praktyczne. Uczeń, który nie poradził sobie z zadaniem, odpadał z gry. Publiczność bardzo żywiołowo reagowała na zmagania uczestników. Okazało się , że aż pięcioro uczniów bezbłędnie poradziło sobie z zadaniami konkursowymi. Byli to: Filip Deluga kl. 3c., Weronika Piątek kl. 3g., Aleksandra Kuzioła kl. 3f., Wiktoria Falińska kl. 2d., Aleksandra Węgiełek kl. 4a.
Laureaci zostali nagrodzeni gromkimi brawami, dyplomami i nagrodami rzeczowymi. Dzieci wykazały się doskonałą znajomością zasad savoir- vivre, a publiczność świetnie się bawiła.
Mamy nadzieję, że dobre maniery staną się codziennym nawykiem naszych uczniów.