Czy wiecie jaką siłą należy nacisnąć na monetę dwuzłotową, by rozdzielić ją na dwa różne krążki? A może próbowaliście kiedyś tego dokonać? Nasi uczniowie w świetlicy stanęli przed takim zadaniem. Próbowali przy tym różnych sposobów i pomagali sobie różnego rodzaju sprzętami. W ruch poszedł młotek, szczypce, obcęgi, do tego nacisk wagi kilkunastu dzieci – nic nie pomogło. Za to takie wprowadzenie do zajęć z cyklu „Pieniądz na wagę złota”, okazało się niezwykle ciekawe i zaangażowało we wspólną zabawę wszystkie dzieci.

Podczas zajęć prowadzonych w ramach innowacji pedagogicznej „Pieniądz na wagę złota” uczniowie naszej świetlicy oglądali filmy edukacyjne na temat różnego rodzaju środków płatniczych, poszerzali swoją wiedzę na temat pieniądza fiducjarnego, przenieśli się na moment do mennicy, by dowiedzieć się jak dawniej i jak dziś wybija się monety. Oglądali też banknoty drukowane w różnych krajach i projektowali własne pieniądze. Dowiedzieli się także jaką wartość ma dzisiaj złoto i srebro, obserwując notowania rynków światowych. Wspólnie orzekli, że jedną z najciekawszych złotych monet jest Australijski Kangur.

Okazuje się, że temat pieniędzy, złota, inwestycji może być interesujący nawet dla najmłodszych uczniów. A taka wiedza, wprowadzana już w najwcześniejszych etapach edukacyjnych, procentuje w przyszłości świadomym finansowo społeczeństwem.