Projekt Uniwersytetu Dzieci w Klasie pt. Mali odkrywcy. Jak zapisać się w historii świata? był realizowany w roku szkolnym 2022/2023, zgodnie z wytycznymi jego twórców.

Na cykl ośmiu zajęć składały się dwie lekcje na rozgrzewkę:

  • Jak mówić o tym co czuję?
  • Czy pamięć mózgu jest nieograniczona?.

 

Część główna natomiast zakładała realizację 6 lekcji tematycznych:

  • Co jedzono na dworze królewskim?
  • Czy każdy władca nosi koronę?
  • Jak rozpoznać rycerza?
  • Skąd się biorą imiona?
  • Jak prowadzić pamiętnik?
  • Jak spełnić marzenie?

Podczas zajęć uczniowie sprawdzali jak dawne zwyczaje i odkrycia wpływają na ich dzisiejsze życie, zastanawiali się nad tym czym jest rycerskość i jak można zostać rycerzem w dzisiejszych czasach. Wspólnie tworzyli mapę swoich marzeń i starali się odpowiedzieć na pytanie: Jakie cechy pomagają nam w spełnianiu marzeń? Przy pomocy krótkich filmów edukacyjnych, wywiadów z ekspertami poszerzali swoją wiedze na temat otaczającego świata.

Uczniowie uczestniczący w zajęciach pracowali w grupach i indywidualnie, ucząc się przy tym samodzielności i zasad współpracy.

Projekt edukacyjny Mali odkrywcy. Jak zapisać się w historii świata był wartościowy zarówno dla mnie, wychowawcy świetlicy – odkrywał bowiem różnorodne możliwości zupełnie nowego zastosowania znanych mi już wcześniej metod i form pracy, a przy tym pokazywał, że interdyscyplinarność podczas zajęć może przynosić ogromne efekty – jak też dla uczniów, którzy poszerzyli swoje informacje na temat działania mózgu, efektywnego uczenia się i przyswajania wiedzy oraz naszej historii.

Projekt okazał się bardzo ciekawy, lekcje różnorodne, a co za tym idzie angażujące uczniów. Warto zastanowić się nad kontynuacją jego realizacji w przyszłym roku szkolnym.

 

Opracowanie:

Martyna Marchwicka