Tup, tup, tup za krokiem krok
W wannie pływa stado fok.

W przedpokoju stoją konie,
Słonie siedzą na balkonie.

Trutu tu – tu tu -tu czmyk
Zając skoczył, potem znikł.

Z kuchni wyszedł pies i kot,
Kot gotowy jest do psot,

Złota kurka zbiera ziarnka,
Ryba wyskakuje z garnka,

Pająk włazi znów po ścianie,
Mol ma w szafce swe mieszkanie,

Motyl leciał, potem znikł.
Cyk, cyk, cyk, tyk, tyk, tyk.

Oto nasze jest mieszkanie
My i zwykłe RYMOWANIE.

 

Ta prosta i jakże wesoła rymowanka onomatopeiczna, autorstwa Magdaleny Czechoskiej, wprowadziła świetliczaków, w cały szereg zajęć o zwierzętach. Zwierzęcej tematyce poświęciliśmy wiele czasu, przyswajając przy tym mnóstwo wiedzy. Oglądaliśmy albumy i encyklopedie o tematyce fauny i flory, odbyliśmy wirtualny spacer po wrocławskim Zoo, przenieśliśmy się na afrykańską sawannę razem Davidem Attenborough, rozwiązywaliśmy krzyżówki i rebusy i sami pisaliśmy zagadki. Dowiedzieliśmy się, co oznacza pojęcie gatunek pod ochroną i pod ochroną ścisłą. Zastanawialiśmy się w jaki sposób możemy pomóc zwierzętom zagrożonym wyginięciem, tworząc przy tym mapę myśli.

Uczniowie z wielkim zainteresowaniem poznawali zwyczaje dzikich i domowych zwierząt. Z największą radością przyjęli jednak zajęcia balonowe. Bo kto z nas potrafi wyczarować z balona kiełbaski żyrafę albo węża? Dzieci pompowały, zawiązywały i skręcały balony zgodnie ze wskazówkami nauczyciela. I choć część z nich pękła z hukiem, to z przeważającej większości powstał pokaźny zwierzyniec – żyrafy, węże, koty, niedźwiedzie, pszczoły… Wyobraźnię ograniczały jedynie motoryczne możliwości uczniów.