W roku szkolnym 2021/2022 była realizowana innowacja pedagogiczna „Rzeka czasu, wstęp do historii..”. Głównym złożeniem innowacji był wszechstronny rozwój dzieci, poszerzenie wiedzy z historii, a konkretnie z czasów prehistorycznych, poznanie pojęć historycznych tj.: chronologia, oś czasu, skróty n.e. i p.n.e. oraz  nazwy er, zawodów: paleontolog, archeolog i historyk oraz rozbudzanie ciekawości do odkrywania świata w przeszłości. Dzieci z ciekawością poznawały i odkrywały  stworzenia, które jak się okazało w trakcie zajęć od dawna niezwykle ich fascynują i jednocześnie zaskakują swoim wyglądem i wielkością. Dzieci wykazały olbrzymie zainteresowanie tematem. W skupieniu oglądały książki i wykonywały prace plastyczne oraz słuchały informacji dotyczących dinozaurów, oglądały prezentacje i filmy edukacyjne. Nie zabrakło również ciekawych zabaw ruchowych  oraz  łamigłówek związanych z tematyką zajęć. Jednak  największe zainteresowanie wzbudziły zajęcia, na których dzieci tworzyły makietę krainy prehistorycznej i „Dinozaurowej Wyspy Wielkonocnej”. Uczniowie poznali: tyranozaura, triceratopsa, dilofozaura, stegozaura, allozaura, brachiozaura, styrakozaura, parazaurolofa, spinozaura. Zapoznali się z budową i cechami charakterystycznymi, co jadły, gdzie mieszkały. Przy okazji uczniowie poznali dziwne nazwy „tych stworów” i próbowali je powtórzyć – co wcale nie było proste. Zajęcia z pewnością pogłębiły wiedzę uczniów, a w niektórych rozbudziły nową pasję. Innowacja pedagogiczna zakończyła się sukcesem. Wszystkie założenia zostały zrealizowane, a cele osiągnięte. Obserwacja uczniów podczas zajęć oraz przeprowadzone rozmowy pozwoliły na wysunięcie następujących wniosków: innowacja  zachęciła uczniów do poznawania przeszłości, odkrywania historii, pogłębiła ich wiedzę ogólną i rozbudziła wyobraźnię. 

 

                                                                                   Justyna Piotrowska