KODOWANIE NA DYWANIE
Wśród zajęć cyklicznych prowadzonych w naszej świetlicy szkolnej, pojawiły się w tym roku również warsztaty z kodowania. Zajęcia te wynikają, nie tylko z programu innowacji pedagogicznej realizowanej przez świetlicę, ale głównie z potrzeb i zainteresowań dzieci.
W dobie wszechogarniającej cyfryzacji i informatyzacji warto uczyć dzieci wykorzystania nowych mediów w sposób pożyteczny i kreatywny. Nauka kodowania i programowania to prawdopodobnie jedne z ważniejszych umiejętności, które przydadzą się dzieciom w przyszłości, dlatego tak ważne jest rozwijanie u dzieci kompetencji i umiejętności informatycznych oraz zrozumienia języka komunikacji z komputerem. Podczas naszych zajęć uczymy się poprzez różnego rodzaju zabawy edukacyjne, dzieci podczas takich zabaw nawet nie wiedzą, ile się uczą, a wszystko przychodzi im z łatwością.
Maty do kodowania, kolorowe plastikowe kubeczki, krążki matematyczne i humanistyczne, to tylko niektóre narzędzia, wykorzystywane podczas naszych warsztatów. Jednak największym zainteresowaniem dzieci cieszą się elementy zajęć z wykorzystaniem ozobotów. Uczymy się kodować roboty, można to robić na zwykłych kartach papieru używając do tego tylko kolorowych flamastrów – to świetne rozwiązanie na dobry początek. W kolejnych etapach dzieci programują nie tylko to, co robot ma wykonać, ale przygotowują mu również zadania do wykonania, odpowiednią trasę, planszę, labirynt, czy tor przeszkód. Podczas zabawy obserwujemy, czy nasz kod dobrze się sprawdza, co można w nim jeszcze zmienić, ulepszyć lub poprawić. To niezwykle rozwijająca i twórcza zabawa, która sprzyja analizowaniu działań i wyciąganiu logicznych wniosków.
Podczas naszych zajęć dzieci rozwijają swoją wyobraźnię i inteligencję, a także uczą się kreatywnie wykorzystywać technologię. Śmiało można powiedzieć, że świetlicowe zajęcia z cyklu „Kodowanie na dywanie” to jedne z najbardziej lubianych zajęć w szkole.