Świetlicowe Koło Naukowe działa trzeci rok i obejmuje dziedziny poznawcze szczególnie interesujące dzieci i pomagające im zrozumieć otaczający świat.
Opiekunami tegorocznej edycji Koła Naukowego były: Pani Anna Sokulska oraz Pani Iwona Dudzińska. Zajęcia odbywały się regularnie raz w tygodniu, tematy, a raczej cykle tematyczne jakie poruszane były z uczniami w tym roku to miedzy innymi:
Zmiany w przyrodzie: zachodzące np.: w czasie jesieni zostały wyjaśnione na podstawie obserwacji przyrody. Dalsze zajęcia w tym zakresie to zajęcia poznawcze na temat ptaków (sikorek) i ich znaczenia w środowisku. Zakończenie tego cyklu to konkursu: „Ptaki i ssaki chronione”.
Rośliny i ich funkcjonowanie: to znaczenie wody w życiu roślin, w tym doświadczenie o transpiracji, poprzedzone oglądaniem aparatów szparkowych pod mikroskopem. Bajka o fotosyntezie to wyjaśnienie najważniejszego procesu na ziemi.
Zmiany stanów skupienia wody: oraz woda jako uniwersalny rozpuszczalnik to tematy ilustrowane doświadczeniami w czasie zimy.
Etapy wzrostu roślin: wiosną natomiast omawialiśmy kolejne fazy wzrostu roślin, co również wspierane było doświadczeniem, np.: w zakresie kiełkowania fasoli.
Budowa jaja: w okresie około wielkanocnym, poruszony został również temat budowy i znaczenia jaja kurzego, poparty oczywiście doświadczeniem rozpuszczania skorupy wapiennej w kwasie octowym.
Ruchy ziemi: to kolejny temat, który bardzo interesował dzieci. Czas miejscowy i urzędowy, zmiana czasu w Polsce. Dzieci pracowały z mapami i globusami, w tym zrozumiały ogromne znaczenie Słońca, a także miały możliwość oglądać rozszczep światła białego.
W podsumowaniu stwierdzamy, że dzieci lubią konkretne wiadomości, są zasłuchane, chcą się uczyć i poznawać świat wykorzystując w tym celu obserwację i doświadczenia.