Mikołaj, Alcest, Gotfryd, Rufus, Euzebiusz, Maksencjusz, Kleofas, Joachim, Ananiasz – grupa przyjaciół, wspólnie przeżywających zapierające dech w piersiach przygody oraz własnym towarzystwem odpierających nudę pochmurnych dni – grupa przyjaciół jakich wiele w naszej szkole, ponieważ to tutaj zawiązują się silne i trwałe przyjaźnie. Ta paczka to bohaterowie książki René Gościnnego, którą niemal od początku roku szkolnego poznawali uczniowie podczas zajęć czytelniczych w świetlicy, śmiejąc się do rozpuku z ich pomysłów, a przy tym odkrywając jak wielkie znaczenie ma w życiu człowieka przyjaciel.
Odczytywanie kolejnych opowiadań i rozmowy na ich temat zaowocowały w półrocznej perspektywie doskonałą znajomością serii francuskich książek, stąd też konkurs dotyczący opowiadań o Mikołajku cieszył się dużym zainteresowaniem wśród uczniów. Odbył się on 17 marca 2014 roku i postawił świetliczaków przed wyzwaniem rozwiązania testu wiedzy, złożonego z 34 pytań, wśród których znalazły się te dotyczące autora całej serii (Francuza o Polskich korzeniach), jej poszczególnych bohaterów oraz nieco bardziej szczegółowe, odnoszące się do konkretnych opowiadań np. Jak zareagował tata na wieść o stłuczeniu ulubionego wazonu mamy? albo Jaką pamiątkę z wakacji przyniósł Mikołajek na lekcję? Do sprawdzianu wiedzy przystąpiło 37 osób, z czego większość osiągnęła wynik w okolicach trzydziestu poprawnych odpowiedzi. Pierwsze miejsce zajął Miłosz Wierbiłowicz z rezultatem 33 punktów, drugie Piotr Stypulski z wynikiem o jeden punkt niższym, trzecie zaś Karolina Zaremba z wynikiem 31 punktów. Wszyscy laureaci otrzymali dyplomy i nagrody rzeczowe.
Choć głównym założeniem owego konkursu było sprawdzenie znajomości książek René Gościnnego to z perspektywy czasu na plan pierwszy wysuwają się w tym przypadku nieco inne i daleko ważniejsze wartości, a mianowicie szerzenie czytelnictwa wśród uczniów, pobudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą oraz wpajanie pewnych wartości za pomocą odpowiednich przykładów, co było tym prostsze, że treści przekazywane w tekstach autora bliskie są każdemu dziecku. Radość więc podwójna, gdyż uczniowie przekonali się do wartościowości książek i oprócz tego przystępując do rywalizacji fair play zyskali szansę na nagrody.