W trakcie realizacji działań zmierzających do zapewnienia uczniom poczucia bezpieczeństwa nauczyciele przeciwdziałali i redukowali przejawy agresji wśród uczniów, uczyli alternatywnych sposobów rozwiązywania konfliktów, kształtowali umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami, przyczyniali się do podnoszenia kultury słowa.

W czasie lekcji zdalnych położono szczególny nacisk na propagowanie świadomego i bezpiecznego korzystania z komputera i Internetu. Prowadzono edukację uczniów poprzez następujące działania:

  • omówienie zagadnień organizacyjno-technicznych związanych ze zdalnym nauczaniem na platformie TEAMS, omówienie właściwych postaw i zachowań w nauczaniu zdalnym;
  • apel dotyczący zasad bezpieczeństwa obowiązujących w SP84 – spotkanie online z Dyrekcją szkoły;
  • „Umiem przepraszać, umiem wybaczać”, „Nauka zdrowej rywalizacji”, „Razem miło spędzamy czas”, „Zgoda buduje, niezgoda rujnuje”, „Co można, a czego nie można robić w szkole” - zajęcia wychowawcze;
  • „Mowa nienawiści” - lekcje wychowawcze na temat tolerancji;
  • „Włącz myślenie – dzieci w sieci” – bezpieczeństwo w Internecie;
  • „CyberBezpieczni” – warsztaty online;
  • „Przystań w sieci” – projekt dotyczący zagrożeń cyberprzestrzeni;
  • „Odpowiedzialność karna nieletnich” – warsztaty online ze Strażą Miejską.